چهار شنبه, ۰۳ شهریور,۱۴۰۰

اهمیت زمانبندی در ارسال پیامک

هر کاری اگر به درستی انجام نشود ممکن است به شکست بخورد. بازاریابی پیامکی شیوه بسیار موثر و کاربردی در اطلاع رسانی و تبلیغات به حساب می آید. اما اگر به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه دلخواهی نداشته باشد.

یکی از ویژگیهایی که در ارسال پیامک باید به آن توجه کرد زمانبندی ارسال پیامک است. طبق آمار، بیشتر پیامک های ارسالی کسب و کارها، توسط مخاطب خوانده می شود. اما از کجا باید بدانید که مخاطب چقدر به متن پیامک توجه می کند و آن را پیگیری می کند. هر چقدر ما بتوانیم پیامک را تاثیرگذارتر کنیم مخاطب بیشتر به آن توجه می کند. یکی از این تاثیرگذاری ها در ارسال پیامک، ارسال در زمان مناسب است. شما باید تعیین کنید که بهترین زمان برای ارسال پیامک خاص شما، از لحاظ ساعت و روز چه موقعی است. اگر بتوانید زمان مناسب را انتخاب کنید بازخورد بالایی دریافت می کنید.

مثلا شما صاحب رستورانی هستید که می خواهید به افراد در محله ای که در آن کسب و کارتان را ایجاد کرده اید و یا به مشتریان قدیمی خود پیامک ارسال کنید. فکر می کنید بهترین زمان برای ارسال پیامک چه زمانی هست؟ مطمئنا قبل ناهار و یا شام. خیلی از کارمندان ممکن است با دیدن پیامک شما در ساعت قبل از ظهر، وسوسه شوند از رستوران شما غذا تهیه کنند.

یا مثال دیگر شما صاحب یک فروشگاه پوشاک زنانه هستید. چند روز قبل از روز زن و مادر بهترین زمان برای ارسال پیامک، برای شماست. خیلیا هستند که فرصت دنبال گشتن ندارند، مطمئنا با دیدن پیامک شما وسوسه می شوند به فروشگاهتان سر بزنند.

همچنین برای ارسال پیامک خبری، صبح بهترین زمان است زیرا بسیاری از افراد دوست دارند هنگام صبح اخبار را دریافت کنند.

اهیمت زمانبندی به این خاطر است که باید برای مخاطب، پیامک ارسال شده در آن زمان خاص بیشترین ارزش را داشته باشد. اگر پیامک را در زمان مناسبی ارسال کنید ممکن است مخاطب دقیقا در همان زمان به آن فکر کند و مورد احتیاجش باشد. به نظر شما از پیامک شما می گذرد؟ به احتمال زیاد خیر. مخصوصا در زمانهایی که خیلی درگیر است و فرصت دنبال گشتن ندارد که امروزه بسیار این مسئله پیش می آید، چون مشغله آدم ها بسیار زیاد شده است و مردم مدام دنبال پیشنهادهای خوب و جذاب هستند، که وقت زیادی هم از آنها نگیرد. مطمئن باشید اگر در زمان مناسب باشد آنها را رد نخواهد کرد.

امکان تنظیم زمان در بیشتر سامانه های پیامکی ایجاد شده است و شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید از این امکان بسیار مهم و موثر استفاده کنید. پس اگر تا امروز در مورد این مسئله توجهی نداشتید حتما از امروز به آن اهمیت داده و برای تنظیم زمان ارسال پیامک هایتان اقدام کنید.


بازه های زمانی مناسب در ارسال پیامک

این ساعات به صورت کلی بیان شده و می تواند برای هر کسب و کاری یک یا چند بازه زمانی مناسب باشد:

  • ساعات صبح که بیشتر کارمندا و شاغلین در حال رفتن به محل کار خود هستند. اگر با وسیله نقلیه عمومی بروند در راه اکثرا گوشی خود را چک می کنند.
  • ساعات ظهر روزهای تعطیل یکی از زمانهایی است که می توانید پیامک ارسال کنید. البته توجه کنید بیشتر روزهای تعطیل، اکثر افراد مخصوصا کارمندا تا نزدیکای ظهر خواب هستند و بعد از بیدار شدن ساعاتی را با گوشی خود کار می کنند و می توانند پیام ها را چک کنند.
  • ساعات بعدازظهر تا غروب که شاغلین از سرکار خود برگشته و در حال استراحت هستند یکی دیگر از زمانهای مناسب برای ارسال پیامک است.

چه بازه زمانی را بهتر است برای ارسال پیامک انتخاب کنید؟

  • رستوران ها و کافه ها و سفارش غذا در بازه زمانی قبل از ناهار و شام می توانند پیامک ارسال کنند. تجربه ثابت کرده بهترین زمان برای رستوران ها و سفارش غذا، ساعت 11 تا 12 ظهر است زیرا که خیلی از شاغلین در محل کار خود به دنبال جایی برای سفارش غذا هستند. برای صرف صبحانه یکی از بهترین زمانها برای ارسال پیامک، روز قبل از جمعه یا روز تعطیل است. همچنین کافه ها در ساعات بعدازظهر می توانند پیامک ارسال کنند زیرا که در آن ساعات خیلیا دنبال این هستند جایی برای صرف قهوه و یا یک نوشیدنی پیدا کنند و یا خیلی از افراد قرار های خود را در این ساعات می گذارند.
  • برای فروشگاه ها بهترین ساعت ارسال پیامک، صبح روز پنج شنبه و یا روز تعطیل است زیرا که خیلی از افراد آخر هفته بیکار هستند و به خرید می روند. همچنین فروشگاه ها روزهای قبل مناسبت ها مثلا روز مادر و یا پدر و روزهای جشن می توانند پیامک ارسال کنند. زیرا بسیاری از افراد در این روزها به دنبال فروشگاه هایی برای خرید هستند.
  • برای فروشگاه های آنلاین ساعات بعدازظهر جمعه یکی از بهترین زمانها برای ارسال پیامک است زیرا که بسیاری از افراد روز جمعه برنامه خود را برای کل هفته تنظیم می کنند.

چه بازه های زمانی اصلا مناسب ارسال پیامک نیست؟

  • ساعات شب حدودا یکی دوساعت بعد از شام اصلا زمان مناسبی برای ارسال پیامک نیست. اگر تصمیم گرفته اید در این ساعات شب پیامک ارسال کنید اصلا انتظار بازخورد نداشته باشید. شاید تعدادی هم عضویت خود را لغو کنند.
  • ساعات صبح روزهای تعطیل که بسیاری از شاغلین در این روزها در حال استراحت و خواب هستند یکی از بدترین زمانهایی است که می توان پیامک ارسال کرد.

ممکن است شما در کسب و کاری فعالیت داشته باشید که در این مطلب به آن اشاره نشده باشد. در مورد کسب و کار خود اطلاعات به دست آورید. ببینید مخاطبان شما چه زمانی به شما احتیاج دارند، این بازه های زمانی را جدا کرده و از آنها برای ارسال پیامک استفاده کنید. مطمئن باشید اگر درست انتخاب کرده باشید بسیار به پیشرفت کار خود کمک کرده اید و به زودی مشتری ها بیشتر از قبل به سمت شما می آیند.

ثبت نظر