شنبه, ۰۹ مرداد,۱۴۰۰

چطور با استفاده از ارسال پیامک، وفاداری مشتری را بیشتر کنیم؟

تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر در زندگی انسان ها تبدیل شده است. بیشتر ما بخش قابل توجهی از وقت خود را مشغول کار کردن با تلفن همراه خود می کنیم. امروزه تلفن همراه دیگر فقط یک ابزار ارتباطی نیست و تبدیل به یک منبع اطلاعاتی شده به صورتیکه ما برای آگاهی از ساعت، تقویم، اطلاعات شخصی از جمله عکس ها و بسیاری از امکانات دیگر از آن استفاده می کنیم.

این تغییرات برای کسانی که در زمینه بازاریابی و جذب مشتری فعالیت می کنند باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در واقع در گذشته تبلیغات حالت عمومی تر داشت و ارتباط بین مشتری و صاحب کسب و کار خیلی محدود تر بود ولی اکنون می تواند جنبه شخصی داشته باشد و شما می توانید از طریق همین تلفن همراه، ارتباطات موثرتری داشته باشید.

امروزه در کنار جذب مشتری، صاحبان کسب و کار باید بتوانند در مشتری های خود وفاداری ایجاد کنند. بیشتر درآمد یک کسب و کار کوچک از بخشی از مشتریان وفادار خود به دست می آید و همچنین هزینه حفظ مشتری قبلی، از هزینه جذب مشتری جدید کمتر خواهد بود.

پیامک ها به عنوان یک ابزار مفید برای رسیدن به این هدف، می تواند به کار گرفته شود. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به مشتری خود اهمیت بدهید و ارزش او را نسبت به کسب و کار خود بدانید. مطمئنا مشتری به برندهایی اعتماد می کند که با آنها روراست و صادق باشد. به وعده های خود عمل کند و برای مشتری خود احترام قائل باشد. مشتریانی که به شما اعتماد کرده اند انتظار خدمات خاص و ویژه ای از شما دارند.

دردنیای رقابت شما باید بسیار باهوش باشید و مدام بازار را رصد کنید، چون ممکن است با کمترین حواس پرتی، شما از یک خدمت و یا محصول جا مانده و رقبا با پیشنهادات شگفت انگیز، مشتریان شما را به سمت خود بکشانند. 

وفاداری به چه معناست و برای شروع چکار باید کرد؟

ایجاد وفاداری به این معناست که شما چنان رابطه ای بین مشتری و کسب و کار خود ایجاد کنید که شما و محصولات و خدماتتان را به تمام رقبایتان ترجیح دهند و با افتخار آنها را به دیگران معرفی کنند.

سعی کنید از مشتریان خود اطلاعاتی کسب کنید. معمولا بیشتر کسب و کارها به داشتن یک شماره تلفن بسنده می کنند ولی این کافی نیست. سعی کنید مشخصات بیشتری از مشتریان خود داشته باشید که در مواقع مناسب بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید. مثلا برای تبریک مناسبت ها، نام مشتری را می توان به کار برد که ارتباط صمیمانه تری ایجاد می کند.

همچنین با دانستن تاریخ تولد مشتری هایتان، می توانید برای آنها پیامک تبریک تولد بفرستید که بسیار باعث احساس خوب در فرد می شود. یا مثلا علایق مشتری خود را بدانید و با توجه به علایقش به او پیشنهادات ویژه بدهید.

چرا داشتن مشتری وفادار برای کسب و کار لازم است؟

تجربه نشان داده که شرکت هایی که در مشتری خود وفاداری ایجاد کرده اند بسیار موفق بوده اند. یکی از دلایل آن این است که خود این مشتریان می توانند تبلیغات موثری برای کسب و کار شما داشته باشند. مثلا با پیشنهاد دادن به افراد دیگر که از هر تبلیغاتی موثرتر است.

حفظ مشتری حالت تجمعی دارد. حتی درصد خیلی پایین در حفظ مشتری هم می تواند برای کسب و کار، رشد محسوب شود و با گذشت زمان به چندین برابر میزان اولیه برسد. همچنین داشتن تعداد مشتری ثابت بالا، نشانه عملکرد فوق العاده شماست و بهترین تبلیغ برای کسب و کارتان، زیرا که سایرین با دانستن اینکه شما تعداد مشتری بالایی دارید احتمال زیاد به شما اعتماد می کنند.

عوامل موثر در وفاداری مشتری

- ایجاد مسابقات، پیش بینی ها و نظرسنجی نسبت به عملکرد کسب و کارتان

نظراتی که مشتری برای عملکرد ما به عنوان صاحب کسب و کار میدهد بسیار اهمیت دارد. اصلا از نظرسنجی غافل نشوید. مشتری خود را در فعالیتتان شریک کنید و با مسابقات جذاب آنها را با خود همراه کنید.

- عضویت در باشگاه مشتریان و ارائه تخفیف های ویژه به اعضای باشگاه

به مشتری خود حس خاص بودن بدهید و پیشنهادات جذاب برای اعضای ویژه قائل شوید. برای عملکردشان امتیاز دهید تا حس رقابت ایجاد شود.

- اطلاع رسانی های مناسب از فعالیت ها و موجودی ها و ...

اگر بتوانید به موقع مشتریهای خود را از فعالیتتان آگاه کنید، آنها می دانند که می توانند به شما اعتماد کرده و در زمان مناسب به خواسته خود برسند.

- شخصی سازی پیام

ما در پیامک ها بیشتر با یه سری تبلیغات خام و پیام های کلی رو به رو می شویم که در برابرشان معمولا عکس العملی نداریم. مشتری معمولا می خواهد بداند که چه انتظاری از وی دارید و چه کاری باید انجام دهد. پیامک ها را شخصی کنید و با ارسال به موقع آنها مشتری خود را علاقه مند به واکنش کنید.

- عدم ارسال پیام های بسیار

وقتی به شما مدام پیام ارسال می شود چه حسی پیدا می کنید؟ مطمئنا بعد چند روز خسته می شوید و دیگر به آنها توجهی نمی کنید. سعی کنید پیامک ها را در زمان خاص و با پیشنهادات خاص ارسال کنید که مشتری از شما ناامید نشود.

- تبریک مناسبت های خاص به مشتریان

همیشه تبریک گفتن حس خوبی برای ما ایجاد می کند. حالا این تبریک می تواند به مناسبت های مختلف باشد. البته که اگر به مناسبت تولد باشد بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

- در نظر گرفتن پاداش برای مشتری

همه دوست دارند پاداش بگیرند. برای درخواست هایتان پاداش در نظر بگیرید. مثلا تخفیف در خرید بعدی یا ارسال کارت هدیه. یا با پیشنهاد ما به دوستانتان این پاداش را دریافت کنید.

- اطلاعات دقیق از خدمات پس از فروش

بدترین مسئله برای مشتری این است که وقتی خریدش تمام می شود شما به عنوان صاحب کسب و کار، آنها را فراموش کنید. شاید خدمات پس از فروش از خود فروش مهم تر باشد. حتما نحوه ارسال و زمان آن را برای مشتری خود ارسال کنید. این امکان را به مشتری بدهید که پس از خرید بتواند برای سوالات و یا مشکلات احتمالی با شما در تماس باشد.

ثبت نظر