اصول نگارش متن پیامک تبلیغاتی موفق
پنجشنبه, ۱۴ دی,۱۴۰۲

اصول نگارش متن پیامک تبلیغاتی موفق


با وجود گسترش پلتفرم‌های خبر رسانی، پیامک همچنان کارایی خود را حفظ کرده است. حتی به پر رنگ تر شدن نقش آن در بین سرویس‌های پیام‌رسان می‌توان اذعان کرد.
بررسی ها نشان می دهند تقریبا ۹۸ درصد پیام‌های تبلیغاتی توسط افراد خوانده می‌شوند و این در حالی است که نرخ باز شدن ایمیل حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است!!!
 بنابراین بازاریابی پیامکی یک روش بسیار خوب برای تبلیغات به شمار می‌رود. اما برای ارسال پیام تبلیغاتی باید برخی از اصول را رعایت کرد.
حتما تا حالا پیامک های تبلیغاتی متفاوتی از مراکز فروشگاهی و خدماتی دریافت کرده اید. نام کدام رستوران یا فروشگاه لباس هنوز در ذهن شما باقی مانده است؟ به چه دلیل نام آن مرکز در مقابل ده ها مرکز دیگر در ذهن شما ماندگار شده است؟
بدون شک یکی از تاثیرگذارترین جنبه های یک پیامک تبلیغاتی، متن آن است.
چند نکته اصلی برای نوشتن بهترین متن پیامک تبیلغاتی وجود دارد که توجه به این موارد می توان به جذب مشتری منجر شود.
متن پیامک تبلیغاتی را باید از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد:

  • اصل نگارش پیامک تبلیغاتی
  • اصل محتوایی پیامک تبلیغاتی


اصول نگارشی پیامک:

برای طراحی موثرترین متن پیامک تبلیغاتی نحوه نگارش صحیح متن اس ام اش تبلیغاتی بسیار مهم است.

شاخص کردن کلمات تاثیرگذار در متن پیامک

سعی کنید در نمونه متن تبلیغاتی خود کلمات مهم را به صورتی متفاوت از بقیه متن جدا کنید. برای اینکار می توانید از علامت های نگارشی مانند : {،(:،*،" و یا ایموجی‌ها قبل و بعد از کلمه کلیدی در متن پیامک استفاده کنید.

متن پیامک را ساده و قابل فهم بنویسید

توجه کنید که مخاطبین شما معمولا در حرفه شما متخصص نیستند پس استفاده از کلمات تخصصی باعث می شود گیرایی متن شما کاهش پیدا کند.

متن پیامک را کوتاه بنویسید

برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، محدودیت کاراکتر وجود دارد (پیامک فارسی ۷۰ کاراکتر، پیامک انگلیسی ۱۶۰ کاراکتر). مزیت این محدودیت کاراکتر این است که شما باید در انتخاب کلمات دقت زیادی داشته باشید و باید برای نوشتن متن از موثرترین کلمات استفاده کنید.
بسیاری از گوشی های تلفن همراه، پیامک‌های دو صفحه‌ای (یعنی بیشتر از ۷۰ یا ۱۶۰ کاراکتر) را نمایش نمی‌دهند و اگر پیامک شما بیشتر از یک صفحه باشد، این اتفاق برایتان اصلا خوب نیست.
از طرف دیگر، مخاطبین، نوشته های طولانی را نمی‌خوانند؛ بنابراین، بهترین انتخاب این است که متن خود را در ۷۰ کاراکتر جمع‌بندی کنید و در همین تعداد اندک، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که استفاده درست از نکات نگارشی در پیامک تبلیغاتی می تواند مخاطبین بیشتری را جذب کند.

اصول محتوایی پیامک:

تا اینجا با اصول نگارشی اس ام اس تبلیغاتی آشنا شدید. توجه داشته باشید که اگر تمام نکات و اصول نگارش پیامک  تبلیغاتی رعایت شود اما محتوای پیام تبلیغاتی مناسب نباشد تاثیرگذار نخواهد بود.

شروع جذاب پیامک را فراموش نکنید

تردیدی نیست شروع خوب در هر چیزی از فیلم گرفته تا سفر می تواند حس خوبی را ایجاد کند. پیامک تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنا نیست و شروع جذاب متن پیام کوتاه می تواند مخاطب را جذب کند و او را ترغیب کند تا آخر متن پیام را بخواند.
 

محدودیت زمانی در متن پیامک ایجاد کنید

سعی کنید در متن پیامک محدودیت زمانی ایجاد کنید تا کاربر هر چه سریعتر نسبت به متن واکنش دهد و این کار را به بعد موکول نکند. اگر قرار است تخفیف ویژه ای در نظر بگیرید حتما پیامک شما بازه زمانی داشته باشد.


مفید بودن پیامک برای مخاطب

به دلیل حجم بالای پیامک های تبلیغاتی انبوه ممکن است دید مخاطب این باشد که شما فقط قصد تبلیغ و سواستفاده از مخاطب را دارید. اما اگر مخاطب شما احساس کند که این متن برای او مفید است این احساس را نخواهد داشت و حتی ممکن است به دلیل مفید بودن پیامک ارسالی، آن را به دوستان خود نیز ارسال کند و به راحتی و رایگان برای شما تبلیغ کند.
پس یک امتیاز ویژه در متن پیام برای مخاطب خود در نظر بگیرید تا مانع این شود که به راحتی از کنار آن بگذرد و پیام را پاک کند.

برقراری ارتباط با مخاطب از طریق پیامک

حتما در متن خود راهی را برای ارتباط با مخاطبین قرار دهید که مخاطب بعد از دریافت پیام تبلیغاتی بتواند با شما در ارتباط باشد.
همچنین با این اقدام شما می توانید بازخورد پیامک ارسالی خود را متوجه شوید.
راه های ارتباطی متفاوتی مانند کانال تلگرام، پیج اینستاگرام، آدرس، شماره تماس وجود دارد. اما آمار نشان می دهد که قرار دادن شماره تماس در متن پیام تاثیر بیشتری خواهد داشت.

با استفاده از نام مخاطب ارتباط دوستانه تری ایجاد کنید

در صورت امکان نام مشتری و مخاطب را درج کنید : اگر کسی که برای او پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنید جز مشتریان شماست بهتر است شروع پیامک حاوی نام مشتری باشد که موجب اعتماد و توجه بیشتر مشتری به کالا و  خدمات شما می‌گردد.

اگر اصول نگارشی و اصول محتوایی متن پیامک تبلیغاتی خود را رعایت کنید بیش از آنچه تصور می کنید این روش تبلیغاتی ساده و ارزان برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

ثبت نظر