دوشنبه, ۱۴ تیر,۱۴۰۰

انواع ارسال پیامک از طریق سامانه پیامک

پیامک ها در سامانه پیامک می توانند به روش های مختلفی ارسال شوند. هر سامانه پیامکی می تواند بنا به شرایط و درخواست مشتری، شیوه های مختلفی برای ارسال پیامک، ارائه دهد. در واقع هر فردی برحسب نیازی که دارد به روش خاصی برای ارسال پیامک احتیاج دارد. بعضی از افراد نیازشان ارسال گروهی و برخی ارسال منطقه ای است. بعضی تکی ارسال می کنند و بعضی گروهی. تمام شیوه های ارسال برای افراد خاص در شرایط خاصی کاربرد دارد.

در این مقاله شما را با تعدادی از این شیوه های ارسال آشنا می کنیم تا بتوانید برحسب نیازتان بهترین گزینه را برای ارسال انتخاب کنید.


ارسال پیامک زمانبندی شده

احتمالا یکی از محبوب ترین گزینه های ارسال پیامک، ارسال پیامک زمانبندی شده است. در این نوع ارسال، پیامک ها در تاریخ و ساعتی که شما در پنل خود تعریف کرده اید ارسال می شوند. این زمانبندی حتی می تواند به فاصله ی چند روز، چند ماه و حتی سال تنظیم شوند.

وقتی شما زمان ارسال پیامک را در پنل مشخص می کنید دیگر نیازی نیست در آن زمان به پنل دسترسی داشته باشید. سامانه خودکار آن را ارسال می کند.

- کاربرد ارسال پیامک زمانبندی شده

این نوع ارسال می تواند برای برای هر شخص یا کسب و کاری کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال برای یادآوری و تبریک مناسبت ها از جمله تولد و یا برای بانک ها برای سررسید چک، پرداخت قسط، یا برای شرکت ها مثلا برای تمدید سرویس یا یادآوری جلسات و یا شرکت بیمه برای یادآوری پرداخت حق بیمه می توان از آن استفاده کرد.

ارسال پیامک تکی

ارسال پیامک تکی به این معناست که شما می توانید از طریق پنل خود به فرد خاصی پیامک ارسال کنید. همچنین از این روش برای تست ارسال های گروهی نیز استفاده می شود.

- کاربرد ارسال پیامک تکی

این نوع ارسال می تواند برای ارتباط با مشتریان، بهترین گزینه باشد. همچنین در مواردی مانند حضور و غیاب دانش آموزان در مدارس، یا برای تبریک تولد به یک شخص خاص و یا برای بانک ها در مورد یادآوری قسط به مشتریان، برای شرکت ها مثلا یادآوری جلسه ها، برای شرکت های بیمه برای پرداخت حق بیمه و ... کاربرد داشته باشد.

ارسال پیامک گروهی

ارسال پیامک گروهی برای زمانیست که شما می خواهید به تعداد زیاد، یک گروه و یا یک لیست از شماره ها ارسال بزنید.

- کاربرد ارسال پیامک گروهی

کاربرد این نوع ارسال برای زمانیست که مثلا یک شرکت می خواهد پیامی را به کل کارمندانش ارسال کند و یا یک فروشگاهی می خواهد کل افراد منطقه اش را از تخفیفاتش با خبر کند. همچنین برای اطلاع رسانی از اخبار عمومی، دعوت به همکاری، اطلاع رسانی از مزایده ها، مناقصه ها و پیش فروش ها و ... استفاده می شود.

ارسال پیامک دوره ای

پیامک های دوره ای سرویس بسیار کاربردی است که می تواند برای یادآوری هایی که تکرار می شوند استفاده شود. در این نوع ارسال پیام های شما به صورت اتوماتیک، در بازه های زمانی دقیقه ای، ساعتی، روزانه و یا ماهانه ارسال می شود.

- کاربرد ارسال پیامک دوره ای

کاربرد این نوع ارسال برای زمانیست که مثلا یک شرکتی می خواهد تاریخ تمدید خدمات و یا سرویس خود را به مشتریانش اعلام کند و یا برای بانک ها که موعد پرداخت قسط را در تاریخ مشخصی در هر ماه،به مشتریان خود اعلام می کند. یا شرکتی سر تاریخ مشخصی در هر ماه به کارمندانش، شیفتشان را اعلام می کند.

ارسال دفترچه تلفن

گاهی مواقع شما لیستی از شماره های مخاطبان خود را دارید. مثلا مخاطبانی که در سایت شما ثبت نام کرده اند. در اینصورت از این شماره ها فایل اکسلی تهیه و وارد دفترچه تلفن کنید و سپس می توانید پیامک های خود را فقط به شماره های داخل همین دفترچه تلفن ارسال کنید.

- کاربرد ارسال دفترچه تلفن

ارسال دفترچه تلفن بیشتر در مواقعی اتفاق می افتد که کسب و کاری می خواهد اخبار شرکت یا فروشگاه و ... را به اطلاع مشتریان ثابتی که شماره های تلفن همراه آنها را دارد، ارسال کند. این اخبار می تواند اعلام موجودی کالاهای جدید، تخفیف، جشنواره ها، ساعت کاری، تعطیلات و ... باشد.

ارسال پیامک منطقه ای و کشوری

گاهی پیش می آید شما پیامکی را به منطقه ای خاص از یک شهر و یا به یک استان خاص و یا به کل کشور ارسال کنید. در اینصورت از بانک شماره های تلفن همراه می توانید شماره های آن شهر یا استان خاص را تفکیک و پیامک ها را به آن منطقه خاص و یا به کل کشور بفرستید. بانک شماره تلفن های همراه به تفکیک استان، شهر و پیش شماره در دسترس است.

- کاربرد ارسال پیامک منطقه ای و کشوری

یکی از کاربردهای ارسال این نوع پیامک، اطلاع رسانی های جمعی است. برای ارسال منطقه ای، یکی از مهمترین کاربردهایش تبلیغات کسب و کار برای همان منطقه ای که در آن مشغول کار است می باشد.

ارسال کدپستی همراه اول و ایرانسل

هوشمندانه ترین روش برای تبلیغ کسب و کارهای مختلف، خصوصا آنهایی که فروش یا خدمات حضوری دارند این نوع ارسال است. در این نوع ارسال، از طریق دسترسی به بانک کامل شماره های همراه اول و ایرانسل کل کشور به تفکیک کدپستی، پیامک ها ارسال می شوند.

- کاربرد ارسال کدپستی همراه اول و ایرانسل

مدارس، آموزشگاه ها و مهدکودک ها می توانند از این نوع ارسال برای اطلاع رسانی از دوره ها، مراسم و ... استفاده کنند. همچنین آژانس های مسافرتی برای ارتباط با مشتریانشان، فروشگاه ها برای اطلاع رسانی از اخبارشان، خدمات منازل برای اطلاع رسانی شرایطشان و ...  می توانند از این نوع ارسال استفاده کنند.

ارسال سن و جنسیت همراه اول و ایرانسل

در این نوع ارسال، پیامک ها به تفکیک سن و یا جنسیت ارسال می شوند. در واقع شما مشتریان و مخاطبان خود را بر اساس سن و جنسیتشان تفکیک و برای جامعه هدف خاصتان، برایشان پیامک ارسال می کنید.

- کاربرد ارسال سن و جنسیت همراه اول و ایرانسل

آموزشگاه ها (به خصوص آموزشگاه های آمدگی برای کنکور)، سالن های زیبایی و ... می توانند از این نوع ارسال برای کسب و کارشان استفاده کنند.

در این مقاله پرکاربردترین شیوه های ارسال پیامک و مختصری از کاربردشان برایتان شرح داده شد. اما شیوه های دیگری نیز برای ارسال ممکن است در سامانه ها فراهم باشد که شما بتوانید با استفاده از آنها بهترین نوع ارسال را برای تبلیغات و خدمات خود انتخاب و بهترین بازخورد و نتیجه را دریافت کنید.

ثبت نظر