شنبه, ۲۶ تیر,۱۴۰۰

کاربرد پیامک یادآوری برای مشاغل مختلف

امروزه مشغله آدم ها بسیار زیاد شده است. اینقدر در طول روز درگیر کارهای مختلف هستیم که خیلی وقتا حتی کارهای مهم را نیز فراموش می کنیم. در این شرایط چقدر خوب است که این کارها بهمان یادآوری شود. خیلی از افراد در گوشی تلفن همراه خود این قرارها و یا کارهای مهم را ثبت می کنند تا در زمان معین به آنها هشدار دهد و برایشان یادآوری کند. اما شما به عنوان صاحب کسب و کار نیز می توانید کارهایی که در وقت معینی برای مشتری خود تعیین کرده اید را به مشتریان خود یادآوری کنید.

اینکار از طریق ارسال پیامک امکان پذیر است. پیامک های یادآوری برای بسیاری از مشاغل کاربرد دارد. در واقع پیامک را می توان بهترین راه برای یادآوری امور در نظر گرفت. بدین صورت هم مشتری در زمان معین به کارش می رسد هم شما به هدفتان از آنکار دست می یابید.

تقریبا بیشتر مشاغلی که در آنها تعیین وقت، قرار ملاقات نقش اساسی دارد می توانند از پنل پیامکی، برای یادآوری آنها استفاده کنند. اینطوری به کسب و کار خود نظم می بخشند. شما تصور کنید که نوبت مراجعه به دکتری دارید که آن را فراموش کرده اید. برای این قرار شما روزها صبر کرده اید. پس حق خود می دانید و به مطب مراجعه و می گویید که نوبت را فراموش کرده اید. تصور کنید که اگر منشی، شما را بخواهد بین مراجعه کنندگان بفرستد چه بی نظمی پیش می آید؟ هم شما وقت خود را از دست داده اید و هم مراجعه کنندگان دیگر ناراضی می شوند و هم منشی از این بی نظمی کلافه می شود. اما اگر این نوبت برای آن مراجعه کننده یادآوری می شد، رضایت و نظم دوطرفه ای به وجود می آمد.

یکی از حسن های این روش این است که هزینه بالایی برای مشاغل ایجاد نمی کند و صاحب کسب و کار با کمترین زمان و هزینه می توانید این پیامک ها را ارسال کند.


کاربرد پیامک های یادآوری

  • پیامک های یادآوری برای مشاغلی که نیاز دارند مشتریانشان برایشان پرداختی انجام دهند، کاربرد دارد. از مهمترین این نوع مشاغل می توان به شرکت های بیمه و بانک ها اشاره کرد. شرکت های بیمه برای تمدید بیمه نامه و یا پرداخت قسط بیمه و بانک ها بخصوص برای پرداخت قسط وام می توانند از این نوع ارسال استفاده کنند.
  • مشاغلی که به مشتریان خود نوبت میدهند. مهمترین این مشاغل به جامعه پزشکان می توان اشاره کرد. همچنین سالن های زیبایی و آرایشگاه و دیگر مشاغلی که به مشتریان خود وقت و نوبت می دهند که در ساعت معینی در مجموعه آنها حضور یابند، می توانند برای یادآوری این زمان مشخص و اطلاع از حضور و یا عدم حضور مشتری، از این نوع ارسال استفاده کنند.
  • مشاغلی که قرار ملاقات و یا زمان مصاحبه تنظیم می کنند. این نوع مشاغل جامعه گسترده ای هستند. تمام شرکت و مجموعه ها ممکن است برای جذب کارمند آگهی بدهند و یا برای ملاقات با افراد، قرار ملاقاتی تنظیم کنند که از طریق پیامک های یادآوری می توانند آن را اطلاع دهند.
  • مشاغلی که در آنها رزرو صورت می گیرد. مثلا رستوران ها و کافه ها که در آن مشتری می تواند در روز خاصی، میز خاصی را رزرو کند. این مشاغل می توانند با ارسال پیامک، این زمان را به مخاطب خود یادآوری کنند.

نکاتی که در ارسال پیامک یادآوری باید رعایت کرد

  • سعی کنید در نزدیک ترین زمان به تاریخ مورد نظری که به هردلیلی می خواهید به اطلاع مشتری خود برسانید، آنها را ارسال کنید. اگر زودتر ارسال شود ممکن است مشتری دوباره آن را فراموش کند و اگر دیرتر ارسال شود مشتری ممکن است زمان آمادگی برای مثلا قرار ملاقات خود را نداشته باشد. بهترین زمان برای ارسال اینگونه پیامک ها، 24 الی 48 ساعت قبل است.
  • پیامک یک متن کوتاه است و جای اضافه گویی نیست. در متن پیامک به ضروریات توجه کنید. پس با حداقل کلمات، ضروری ترین اطلاعات را به مشتری خود بدهید. مثلا برای قرار ملاقات، شما می توانید اطلاعاتی از جمله روز ملاقات، ساعت ملاقات، شماره تماس و نام مجموعه را در متن خود بیاورید.
  • برای پیامک هایی که مثلا برای نوبت و یا قرار ملاقات است حتما امکان پاسخگویی برای مخاطبتان را فراهم کنید که در اینصورت مخاطب بتواند حضور و یا عدم حضور خود را اعلام کند.
  • متن پیامک را صمیمانه بیان کنید و اگر نام مخاطب را می دانید با آوردن نام وی و پسوند محترم یا عزیز، در ابتدای پیامک، احساس خوبی به مخاطب خود بدهید.

مزیت های استفاده از پیامک یادآوری

  • استفاده از پیامک یادآوری باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود. به این دلیل که با اینکار دیگر نیازی نیست با تک تک افراد تماس بگیرید. در اینصورت هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می شود.
  • با دریافت پیامک از سمت مخاطب، برای زمان هایی که قرار ملاقات و یا نوبت را یادآوری می کنید، مخاطب می تواند حضور و یا عدم حضور خود را اطلاع دهد و به اینصورت مجموعه نظم پیدا می کند و هر شخص سر زمان و نوبت خود به کار خود می رسد.
  • پیامک یادآوری احساس رضایتمندی در مخاطب ایجاد می کند. چرا که ممکن است مخاطب به دلایل مختلف آن را فراموش کرده باشد و به اینصورت با یادآوری آن نوبت و یا قرار ملاقات و ... ، به کارش می رسد.

چه مشاغلی می توانند از پیامک های یادآوری استفاده کنند؟

  • مطب ها، مراکز درمانی
  • رستوران ها و کافه ها
  • شرکت های بیمه
  • بانک ها و صندوق های مالی
  • سالن های زیبایی و آرایشگاه ها
  • شرکت ها، کارخانه ها و مراکز تجاری
  • آژانس های مسافرتی و هتل ها
  • مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های دولتی و خصوصی
  • ...

نمونه هایی از پیامک های یادآوری


نمونه پیامک یادآوری رستوران

مشتری عزیز
شما یک رزرو برای ساعت 7 عصر "تاریخ" دارید.
امیدوارم لحظات خوشی را در رستوران ما سپری کنید.
"نام رستوران"


نمونه پیامک یادآوری تمدید بیمه

بیمه شده محترم
بیمه شما "تاریخ" به پایان می رسد.
لطفا برای تمدید/تغییر طرح مورد نظر خود، با ما تماس بگیرید.
“شماره تماس”


نمونه پیامک یادآوری نوبت سالن زیبایی

مریم عزیز
بیصبرانه منتظر دیدارتان هستیم.
نوبت کوتاهی مو شما ساعت 5، "تاریخ" است.
برای حضور عدد"1" و برای عدم حضور عدد "2" را ارسال کنید.


نمونه پیامک تاریخ مصاحبه

شما به مصاحبه در "نام شرکت" دعوت شده اید.
جلسه مصاحبه شما ساعت 10 صبح "تاریخ" می باشد.
برای حضور و یا عدم حضور با "شماره تلفن" تماس بگیرید.


نمونه پیامک بانک

مشتری عزیز
موعد قسط تسهیلات شما به "مبلغ"، در "تاریخ" می باشد.
لطفا نسبت به پرداخت قسط در موعد مقرر اقدام نمایید.
"نام بانک"


نمونه پیامک آژانس مسافرتی

جناب امیری عزیز
پرواز "شماره پرواز" به مقصد مشهد، در "تاریخ"، در ساعت 10صبح انجام خواهد شد.
لطفا نیم ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابید.
"نام آژانس"

ثبت نظر