دوشنبه, ۲۵ مرداد,۱۴۰۰

خبرنامه پیامکی چیست و چه کاربردی دارد؟

خبرنامه پیامکی، اطلاعات و اخبار کوتاه را از طریق پیامک به مخاطبان ارسال می کند. امروزه که همه چیز در حال پیشرفت است و وقت ارزش بسیاری دارد، باید اخبار به کوتاه ترین و سریع ترین شکل ممکن ارسال شود. مخاطب باید با صرف کمترین وقت بتواند از اخبار شما مطلع شود.

محتوای یک پیامک خبری، عموما پیامک هایی با مضمون رویدادهای خبری است که اکثرا آخرین اخبار، رویدادها، اطلاعیه ها و یا تغییرات را از طریق پیامک به اطلاع مخاطب می رسانند. ارتباط با مشتریان به طور معمول از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان وقتی پیامک هایی از شما دریافت می کنند، از پویا بودن کسب و کار شما باخبر می شوند.

همچنین بسیاری از مشتریان، ممکن است به خاطر مشغله زیاد و یا مسائل دیگر نتوانند مدام به شما سر بزنند و از اخبار شما مطلع شوند و یا ممکن است شما یک کسب و کار اینترنتی باشید و مشتری حضوری نتوانید داشته باشید، در اینصورت داشتن خبرنامه پیامکی بهترین راه برای شما، برای داشتن تعامل با مشتری است.

از تمام اینها بگذریم شما نیز به عنوان صاحب کسب و کار نمی توانید مدام دنبال اطلاع رسانی به مشتریان باشید، باید راهی بیابید که بتوانید سریع تر و با صرف هزینه کمتر اخبار خود را اطلاع دهید. با اینکار هم مخاطبان خود را آگاه می کنید و هم به کارهای دیگر خود می رسید.


ویژگی های خبرنامه پیامکی

- مختصر بودن پیام

خبرها باید خیلی کوتاه و مختصر ارسال شود. یک پیامک 70 تا کاراکتر است. سعی کنید خبرهای خود را یک پیامک و یا نهایت دوپیامکی کنید. معمولا مخاطبان پیام های کوتاه را حتما می خوانند. حتی اگر وقت نداشته باشند.

- واضح بودن مفهوم پیام

مفهوم خبر خود را در پیامک واضح بیان کنید. درست است که متن پیامک کوتاه است اما باید طوری نگارش شود که با همان تعداد کلمه، مفهوم پیام شما به مخاطب برسد و کامل متوجه منظور شما شود.

- امکان عضویت

در پیامک خبری خود این امکان را به مشتری بدهید که در خبرنامه و یا باشگاه مشتریانتان عضو شود. ممکن کسی خبر شما را برای شخص دیگری بخواند و او تمایل داشته باشد که این اخبار را در گوشی تلفن همراه خود دریافت کند و یا به طور کلی دوست داشته باشد از اخبار شما باخبر شود. با اینکار این امکان را به شخص می دهید که در خبرنامه شما عضو شود.

- امکان لغو ارسال خبرنامه

امکان لغو را حتما در پیامک خود قرار دهید تا کسانی که تمایل به دریافت آن ندارند بتوانند آن را لغو کنند. این امکان را حتما قرار دهید چون مخاطب احساس می کند که برایش اهمیت قائل هستید و به وی حق انتخاب می دهید.

- ارسال پیام ها در بازه های مشخص

پیام ها را در بازه های زمانی مشخص ارسال کنید. برای اینکار می توانید از زمان بندی ارسال پیامک استفاده کنید که یکی از قابلیت های مهم در پنل پیامک است. زمان بندی خود را تنظیم کنید تا پیام ها در زمان های مشخص ارسال شوند.

- لینک به متن اصلی

اگر متن شما طولانی است متن کامل را در پیجی قرار دهید. سپس آن را کوتاه کرده و در متن پیامک به همراه لینک متن کامل قرار دهید. با اینکار هم یه متن کوتاه از خبر خود ارسال کرده اید و هم متن طولانی را قرار داده اید. اینطوری به مخاطب خود این امکان را می دهید که ابتدا متن کوتاه را بخواند و اگر تمایل داشت بیشتر در موردش بداند از طریق لینکی که قرار داده اید به متن اصلی رفته و آن را کامل بخواند.

مزیت های استفاده از خبرنامه پیامکی

- ارتباط خوب با مشتری

ارتباط خوبی بین مخاطب و صاحب کسب و کار ایجاد می کند. چون مخاطب بدون صرف وقت و هزینه می تواند از اخبار شما باخبر شده و در صورت لزوم از آن خبر استفاده لازم را ببرد.

- کاهش هزینه ها

باعث کاهش هزینه ها می شود زیرا که هزینه ارسال پیامک به نسبت خیلی کمتر است. مخصوصا نسبت به زمانی که این نوع اطلاع رسانی ها از طریق سیستم چاپ، اطلاع رسانی می شد.

- صرفه جویی در زمان

در وقت صرفه جویی می شود زیرا اطلاع رسانی از طریق پیامک خیلی راحت بوده و وقت زیادی نمی گیرد.

- داشتن آمار دقیق

آماری از پیامک های خوانده شده، رسیده یا نرسیده را می توانید داشته باشید. در صورتی که در بیشتر ابزارهای اطلاع رسانی دیگر نمی توانید این آمار را داشته باشید و بدانید که چه تعدادی، خبر شما را دریافت کرده اند.

- بازدهی خوانده شدن پیام ها

اکثر پیام های رسیده به دست مخاطب، خوانده می شود. چون پیام ها کوتاه است و تلفن همراه معمولا در طول روز توسط مخاطب استفاده می شود و در بیشتر مواقع همراه اوست.

- برجسته کردن برند

برندتان را می توانید برجسته تر کنید. پیامک یک ابزار مهم برای برندسازی است و نام تجاری شما را در ذهن مخاطب حک می کند.

- سرعت بالای ارسال

در بیشترین سرعت ممکن به دست مخاطب می رسد. چون سرعت ارسال پیامک ها بسیار بالاست.

- ارسال همزمان به تعدادی از مخاطبان

فکر کنید بخواهید هر خبری را تک تک به هر مشتری ارسال کنید. اینکار چقدر زمان میبرد و خسته کننده خواهد بود. با خبرنامه پیامکی می توانید همزمان به تعداد زیادی از مخاطبان، پیامک ارسال کنید.

- دسترسی به  پیام های قبلی

شاید یه زمانی پیش بیاید که بخواهید برای خود یادآوری کنید که چه پیامکی را در چه زمانی ارسال کرده اید. با خبرنامه پیامکی می توانید اخباری را که ارسال کرده اید ذخیره کنید و بعد دسترسی به آنها داشته باشید.

الزامات استفاده از خبرنامه پیامکی

حتما به مخاطب خود اجازه دهید که در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه پیامکی آن را لغو کند. خیلی از مخاطبان هستند که نمی خواهند این پیام ها را دریافت کنند و یا قبلا دریافت می کردند و در حال حاضر دیگر تمایلی به دریافت آنها ندارند. پس باید به آنها حق انتخاب بدهید.

برای عضویت در خبرنامه خود اطلاع رسانی کنید. خیلی از مشتریان می خواهند در خبرنامه شما عضو شوند ولی نمی دانند چطور باید اینکار را انجام دهند. حتما در این مورد مشتری را آگاه کنید.

ثبت نظر