از هزینه های بالای تبلیغات خسته شده اید؟ دنبال راه دیگری برای تبلیغات می گردید؟ نمی دانید چطور خدمات خود را به اطلاع مشتریان خود برسانید؟
پس وقت آن رسیده که با سامانه پیامک آشنا شوید.
پیامک یا اس ام اس، سرویسی برای تبادل پیام های متنی از طریق تلفن های همراه، رایانه های جیبی و یا گاهی برای یارانه های شخصی
است.
استفاده از خدمات پیام کوتاه در بین مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است. به عقیدهٔ بسیاری از مردم، استفاده از این خدمات به دلیل «ارزان بودن» به سرعت فراگیر شده است.
به مرور که ارسال پیامک بین عموم مردم محبوبیت پیدا کرد، صاحبان کسب و کار از آن به عنوان وسیله ای برای تبلیغات و یا ارائه
خدمات خود استفاده کردند. اما از آنجاییکه برای اینکار باید تعداد زیادی پیامک ارسال می شد و امکان اینکار از طریق تلفن همراه ممکن نبود،
سامانه های پیامکی خدمات خود را آغاز کردند.
سامانه پیامک، نرم افزاری اینترنتی و تحت وب است که برای مدیریت ارسال و دریافت پیامک طراحی شده است. این سامانه ها امکان ارسال و مدیریت حجم بالایی از پیامک را به روش سریع به ما می دهند.
هنگامی که در سامانه پیامک عضو شده و پنلی خریداری می کنید، بانک کاملی از شماره تلفن همراه افراد را می توانید در اختیار داشته باشید که با استفاده از این شماره ها در مناسبت ها و شرایط مختلف می توانید ارسال بزنید.
مزایای استفاده از پنل پیامک
- کار کردن با پنل پیامک به تخصص خاصی نیاز ندارد و هر کسی به راحتی می تواند با آن کار کند.
- هزینه های ارسال پیامک نسبت به سایر روش های تبلیغات بسیار کمتر است.
- شما می توانید زمان مشخصی برای ارسال پیامک ها انتخاب و بدون آنکه در آن زمان در سایت حضور داشته باشید ارسال بزنید. در واقع با تعیین
زمان، سامانه پیامک، ارسال ها را برای شما آغاز می کند.
- می توانید گزارش دقیقی از ارسال ها داشته باشید که آیا پیامک ها ارسال شده یا به چند نفر رسیده و چند نفر بلک لیست هستند یا به آنها نرسیده است.
- تنها برای ارسال پیامک تبلیغاتی از آن استفاده نمی شود.
- تعداد زیادی از پیامک را در مدت زمان کوتاهی ارسال می کند.
- دسترسی به بانک شماره تلفن همراه تفکیک شده، برایتان فراهم می شود.
قابلیت هایی که سامانه پیامکی در اختیار من میگذارد؟
قابلیتی که هر سامانه پیامکی در اختیار کاربر می گذارد و اصولا برای همین کار طراحی شده، ویژگی پایه ارسال و دریافت پیامک است. اما به طور معمول سامانه ها خدمات دیگری نیز ارائه می دهند. برای مثال انواع بانک شماره با تفکیک های خاص و ویژه، و یا انتخاب پیش شماره ها و وب سرویس های مختلفی که هر سامانه می تواند تنوعی از آنها را در اختیار داشته و به شما ارائه دهد.
- امکان ارسال پیامک های دسته بندی شده
شما می توانید از طریق سامانه و پنل پیامک خود، پیامک منطقه ای، پیامک بر اساس سن یا جنسیت، پیامک بر اساس کد پستی و یا از طریق فایل اکسل و ... ارسال کنید.
- امکان تعامل با مشتریان
همچنین شما از طریق پنل پیامکی خود می توانید
پیامک های مشتریان خود را نیز دریافت کنید و از این طریق با مشتریان خود تعامل داشته باشید. به اینصورت شما می توانید نظر سنجی، قرعه کشی، عضویت،
پاسخگو خودکار و ... را ایجاد کنید.
- امکان گزارش گیری
حتما بعد از ارسال پیامک شما تمایل دارید بدانید پیامک های ارسالی شما در چه وضعیتی است. چه تعداد پیامکی ارسال شده و چه تعدادی به هر دلیلی ارسال نشده است. برای اینکار بعد از ارسال پیامک ها می توانید از پنل خود گزارش وضعیت پیامک ها را مشاهده کنید.
وضعیت ارسال پیامک ها
وضعیت ارسال پیامک ها متعدد است که به طور مختصر آنها را شرح داده ایم:
- در حال ارسال
این حالت در دو صورت دیده می شود یکی زمانی که ارسال زماندار دارید و دوم زمانی که بلافاصله بعد از ارسال، گزارش می
گیرید.
- بلک لیست یا لیست سیاه
پیامک ها به کاربرانی که تمایلی برای دریافت پیامک ندارند و به اصطلاح در لیست سیاه مخابرات قرار دارند، نمیرسد. هزینه این
پیامک برگردانده می شود.
- نرسیده به گوشی
این حالت مربوط به شماره هایی است که خاموش بوده و یا مدت طولانی است که در دسترس نیستند. پیامک ها به این شماره ها نمی
رسد.
- رسیده به گوشی
در این وضعیت، پیامک ها به گوشی این شماره ها رسیده است.
- نرسیده به مخابرات
این حالت زمانی اتفاق می افتد که پیامک ها از اپراتور ارسال شده اما مخابرات آن را ارسال نکرده است. این شرایط بیشتر برای
شماره های ترابرد شده (یعنی شماره هایی که با ثبت شماره فقط اپراتور سیمکارت خود را عوض کرده اند) اتفاق می افتد.
- رسیده به مخابرات
در این وضعیت معمولا در 70% مواقع پیامک ها به گوشی می رسند. فقط گزارش ها از سمت اپراتور به روزرسانی نشده است.
ویژگی هایی که یک سامانه پیامک خوب باید دارا باشد:
- تعرفه مناسبی داشته باشد که برای مشتری بصرفد.
- بانک اطلاعاتی جامع و به روزی داشته باشد.
- پشتیبانی قوی به صورت 24 ساعته در دسترس باشد.
- گزارش های دقیق و سریع به مشتری ارائه دهد.
- محیط کاربری ساده و کاملی داشته باشد.
- راهنمای درستی برای استفاده از پنل خود ارائه دهد.
- از تمام اپراتورهای شماره تلفن همراه پشتیبانی کند.
- وب سرویس های متنوع و قوی داشته باشد.
- برای پیامک هایی که به لیست سیاه ارسال شده بازگشت هزینه داشته باشد.
- خطوط اختصاصی رایگان در دسترس مشتری قرار دهد.